• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Alla bolån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Bolån med betalningsanmärkningar

Hur många här på forumet är det som har beviljats bolån från bluestep,marginalen bank el ngn annan bank som tillåter anmärkningar för att kunna lösa era skulder,antingen genom lån på bef fastighet eller vid köp av fastighet och vad har ni för erfarenheter kring den proceduren?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ingen??........

Är det verkligen ingen som har hus och lånat som har erfarenhet från dessa banker?
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Är det verkligen ingen som har hus och lånat som har erfarenhet från dessa banker?

Ingen direkt erfarenhet men efter en genom gång av bluesteps siffror så betalar du minst 6.6 % i årsränta vilket är MER dubbelt så högt jämfört med RIKTIGA banker.

Min åsikt är följande!

1. Äger du en fastighet så försök belåna den för att lösa ditt problem. Går det inte så kolla med andra banker om du får bli kund hos dem. Spring inte runt och ta UC på massa banker utan skriv ut din UC på min UC och bifoga till flertalet banker. Genom denna kan de ta ställning till om de vill ha dig som kund.

2. Äger du ingen fastighet men funderar över att genomföra en fastighetsaffär med bluestep eller liknande aktörer som långivare så är mitt råd! LÄGG NER! Även om du bara har dem i ett år så har de dyra avgifter om man löser lånen. Vilken bank är intresserad att ta över huslån från vilånaruttillvemsomhelst AB när dina anmärkningar är borta? Hur skall de veta att du inte sätter dig i skuld igen efter ett tag?

Nej till banker skall man komma 1. Kontantinsatsen 2. Fast jobb 3. Max 5 UC.

Vill påpeka att jag endast skriver hur banken tänker, dvs inte vad jag tycker..., bortsett från att man inte skaffar ett bolån på 6.6% när den ligger runt 3 %.
 

Solsken

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 November 2018
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag har bolån hos bluestep. Hade en massa blancolån innan. De var de enda som ville hjälpa mig. Men de har en högre ränta än andra banker. Fördelen är att om man löser lånet i förtid hos dem så tar de ingen ränteskillnads avgift som de stora bankerna gör.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Avanza ska också ha bolån numera...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 535
Mottagna reaktioner
12 911
Poäng
9 787
Collector och nordax kan läggas till också
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Ikano Bank är inte längre en aktör inom bolånehärvan.
Landshypotek kan däremot också adderas till listan.
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Svea kan läggas till i listan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp